La penjada de la bandera ha tingut lloc diumenge 28 de juny, per la vesprada, al balcó de la Casa de la Cultura, donat que no fou possible penjar-la a l’Ajuntament.

llocnou_banderaLGTB

El 28 de juny de 1968 es van produir diverses revoltes en Stonewall (EE.UU) per a denunciar la criminalització a la qual estaven sotmeses les persones LGTB+. Des de llavors, les organitzacions socials, commemoren a tot el món l’Orgull LGTB+, reivindicant els drets, la dignitat i la igualtat per a lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.

La LGTBfòbia, lluny de desaparéixer, continua manifestant-se en les aules, les llars, els centres d’oci i de treball, i fins i tot, a les administracions i serveis públics. Aquestes actituds són més acusades en temps de crisi econòmica, on els drets de totes les persones, i especialment, les més estigmatitzades socialment, trontollen constantment. De nou, aquest 28 de juny, és necessari un suport explícit a les demandes i necessitats de la població LGTB+.